با وجود مذاکرات فشرده برای ازسرگیری مذاکرات برجامی در تهران، واشنگتن و کشورهای منطقه ای، جمهوری اسلامی همچنان اطمینانی به تصمیم قاطع غرب برای انجام مذاکراتی نتیجه بخش اطمینان ندارد و همانگونه که معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان گفته است در مورد اراده واقعی آمریکا برای انجام تعهداتش تردید جدی وجود دارد. 
در این باره عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه برنامه دولت سیزدهم برای اجرای تعهدات برجام مشخص است به خبرنگار «نقد دولت» گفت: پیش از این نیز جمهوری اسلامی ایران تعهد خود به برجام را اثبات کرده و پای میز مذاکره نشسته بود اما آمریکا با بد عهدی از برجام خارج شد.
علیرضا سلیمی با بیان اینکه مذاکره برای مذاکره بی فایده است تصریح کرد: اقدام و تعهد باید دو جانبه باشد نه اینکه طرف غربی مذاکره را دیکته کند. 
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم با اذعان بر این امر که ملت ایران زیر بار ظلم نمی رود تاکید کرد: این دولت تجربه دولت قبل را تکرار نخواهد کرد. محمدجواد ظریف در زمان تصویب برجام اعلام کرد متن برجام را خوانده است اما متاسفانه پس از پایان دولت دوازدهم معترف شد که از برخی مفاد برجام بی اطلاع بوده است.
وی در پایان یادآور شد: در دولت یازدهم و دوازدهم متنی که به عنوان برجام امضا شد، دیکته طرف غربی بود که تیم مذاکره آن را امضا کرد.
 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید