مهندس علی امام مدیر عامل شرکت متروتهران با اعلام مطلب فوق افزود: پایانه دولت آباد به عنوان یک دپوی عملیاتی برای قطارهای شبکه مترو، ظرفیت پارک شبانه 58 رام قطاررا داشته و بهره برداری از آن در دو فاز پیش بینی شده است. 

مدیر عامل شرکت مترو، اهداف کارکردی پایانه دولت آباد را در مواردی همچون نگهداری واگن ها و انجام تعمیرات پیشگیرانه در 5 سطح، امکان شستشوی مکانیزه قطارها، مرمت قطارهای آسیب دیده، ایجاد فضایی برای توقف انواع کشنده های ریلی و جاده ای مرتبط با نگهداری خط و امداد و نجات، فراهم آمدن سالن وکارگاه تعمیرات الکتریکی و مکانیکی برای تجهیزات ثابت نصب شده در خط 6 و در نهایت مرکزفرمان پشتیبان خط 6 (به عنوان پشتیبان مرکز فرمان خیابان کالج ) برشمرد. 

امام در پایان گفت: احداث پایانه دولت آباد یکی از نیازهای اصلی خط 6 است که با بهره برداری از آن، وضعیت تردد قطارها در این خط به استانداردهای لازم نزدیکتر خواهد شد. 
بنا بر اعلام روابط عمومی مترو تهران، گفتنی است پایانه دولت آباد در منطقه20ودرضلع جنوبی بزرگراه آزادگان (در مجاورت بزرگراه امام علی(ع) )واقع شده ومقدمات لازم برای شروع عملیات اجرایی آن فراهم شده است. این پایانه دارای دو پارکینگ، ساختمان های تعمیرات سبک و نیمه سنگین وهمچنین تعمیرات اساسی ناوگان، مرکز کنترل، خط تست ، سالن ماشین امداد ، سالن تراش چرخ، سالن شستشو، سالن رنگ ،انبار مرکزی و بخش های متعدد دیگر خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید