این مقام دولتی به خبرنگاران گفت: ما نفت ارزان از روسیه دریافت خواهیم کرد و میانگین قیمتی که در حال حاضر هند برای نفت پرداخت می کند، بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه است.

این مقام هندی گفت: با نگرانیهایی که در خصوص مسدود شدن مسیرهای پرداخت مرسوم به دلیل تحریمهای غربی علیه مسکو وجود دارد، اقداماتی برای ایجاد مکانیزم تجارت روپیه-روبل در جریان است تا مبادلات تسهیل شود. وی بدون توضیح بیشتر، خاطرنشان کرد تصمیم نهایی گرفته نشده است و همه راههای ممکن برای پرداخت پول واردات همچنان در دست بحث و بررسی قرار دارد.

اگرچه صادرات نفت روسیه هنوز هدف تحریمهای غربی قرار نگرفته است اما بعضی از معامله گران بین المللی به دلیل اختلال در سیستم‌های پرداخت و حمل محموله ها، از خرید نفت روسیه اجتناب می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این مقام هندی گفت: هند به دلیل افزایش تقاضا برای برق، استفاده از زغال سنگ را افزایش داده است و شرکت دولتی زغال سنگ هند در ماههای آینده، زغال سنگ بیشتری را تولید خواهد کرد.

هند که سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، مانند سایر کشورهای جهان با نرخ بالای تورم دست و پنجه نرم می کند و در تلاش برای کاهش هزینه واردات و حمایت از مصرف کنندگان در برابر افزایش قیمتهای سوخت است. این کشور از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، خرید نفت روسیه را بیش از دو برابر در مقایسه با کل وارداتش در سال ۲۰۲۱، افزایش داده است زیرا خریداران هندی نفت روسیه را به قیمت ارزانتری دریافت می کنند. روسیه در آوریل برای نخستین بار در رتبه چهارمین صادرکننده بزرگ نفت به هند قرار گرفت و سهمش از کل واردات هند، به حدود شش درصد رسید.  

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید