اصغر باقرزاده در نشست با سرپرست و مسئولان دانشگاه فرهنگیان  که با موضوع «مسائل مشترک در حوزه آموزش و توانمندسازی نومعلمان» برگزار شد، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی وزیر آموزش و پرورش توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان است،‌ گفت: معتقدیم انسان است که انسان تربیت می‌کند و هرگز از اهمیت دانشگاه فرهنگیان غافل نیستیم، زیرا هر قدر به ورودی‌های این دانشگاه توجه کنیم و در توانمند شدن نومعلمان بکوشیم،‌ اثر آن را قطعا خیلی زود در مدارس و دانش آموزان خواهیم دید، لذا آینده بهتری در آموزش و پرورش خواهیم داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما اعتلای مربیان و معاونان پرورشی است که در تابستان امسال برنامه‌هایی در این راستا اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: در حوزه معلمان تازه استخدام شده ماده ۲۸ باید ابتدا به مصاحبه‌گران توجه شود و سپس به مهارت آموزی این افراد،‌ تا یار و مددکار ما باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که در همه استان‌ها یک ستاد برای برگزاری هر چه بهتر این دوره‌ها تشکیل می‌شود و معاونان پرورشی نیز با مدیران پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان مرتبط بوده و در این راستا هم‌افزایی کنند.

رضا مراد صحرایی با اشاره به اینکه دو مجموعه برنامه بلند مدت و کوتاه مدت برای دانشجو معلمانی داریم که به زودی در مدارس حاضر خواهند شد، ‌اظهار کرد: مهارت‌هایی را احصاء کردیم که یک دانشجو معلم در هنگام فارغ التحصیلی حتما یک یا دو مورد آن را باید داشته باشد، ‌برای مثال یک آموزگار ابتدایی باید با کمک‌های اولیه آشنا باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: با توجه به اینکه ورودی‌های سال ۹۸ دو سال به علت کرونا غیرحضوری تحصیل کردند، ‌یک دوره فشرده سه تا چهار هفته‌ای برای آن‌ها برگزار می‌کنیم تا آن‌ها قوی و مسلط به مدارس سراسر کشور فرستاده شوند؛‌ در این دوره به طور مثال برای آن‌ها کلاس‌های «چگونه یک اردوی موفق برگزار کنیم»، «آشنایی و تحلیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» و «سند گام دوم انقلاب اسلامی» و «ایمنی و بهداشت» و... برگزار خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش،‌وی افزود: در بخش فرهنگی و تربیتی از معاونت پرورشی و فرهنگی می‌خواهیم تا در نظارت و اجرا به دانشگاه کمک کند.

صحرایی گفت: می‌توانیم با هماهنگی و همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی، دانشجو معلمان در طول تحصیل‌شان در مدارس حضور پیدا کرده و یار مربیان پرورشی باشند،‌ اینگونه هم خود تجربه می‌اندوزند و هم به مربیان پرورشی در فعالیت‌هایی مثل اردو و ... یاری می‌دهند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید