سید صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت گفت: در یک سال گذشته رییس جمهور ۳۱ سفر استانی و هفت سفر موضوعی به شهرهای مختلف کشور داشتند و ماحصل این سفرها بالغ بر ۹۰۰ مصوبه است که حدود پنج هزار و دو پروژه و طرح عمرانی که عمدتا نیمه تمام هستند را در بر می گیرد. منابع خوبی از محل منابع عمومی و دستگاه های اجرایی و ماده ۵۶ و تهاتر نفت و نیز مسوولیت اجتماعی وزارت نفت و طرح های در دست اقدام این وزارت هم مزید بر علت شد و نهادهای حاکمیتی هم کمک کردند.

مرتضوی اظهار کرد: در حوزه تامین منابع عمومی تقریبا در ۱۷ سفر تعهدات دولت جامه عمل پوشیده است و دستگاه‌ها در حال جمع‌بندی هستند .

وی با اشاره به ۱۴ سفری که از فروردین ۱۴۰۱ انجام شده است، گفت: در دو سه ماه اول سال، دولت برای تامین منابع جاری و جبران بدهی‌های گذشته تلاش‌های زیادی انجام داد، در ماه مرداد ۱۶ هزار میلیارد تومان باید بابت اوراق منتشر شده خزانه در سنوات گذشته دولت پرداخت کند، بیشتر توان دولت صرف بدهی‌های گذشته شد، اما در همین ماه جاری حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی تزریق شده است و تا پایان ماه هم ان‌شاءالله تزریق مناسبی خواهیم داشت که اگر این مساله محقق بشود، ما بیشتر از تعهدات‌مان از محل منابع عمومی عملیات انجام داده ایم.

معاون اجرایی رییس جمهور در پاسخ به اینکه چند درصد از مصوبات استانی اجرایی شده است؟ اظهار کرد: مصوبات در بازه زمانی چهار ساله هستند و از حیث تامین منابع از محل منابع عمومی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است. تقریبا برای هر سال حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان باید تخصیص داده شود و ما در سه چهار ماهه اول سال بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان تخصیص داده‌ایم که برنامه ریزی برای تخصیص بعدی هم هست تا به حد مطلوب برسیم.

وی درباره اینکه سفرهای استانی در دور دوم از چه زمانی آغاز می شوند؟ تصریح کرد: تیمی در حوزه معاونت اجرایی سفرهای دور اول را ارزیابی می‌کنند و بعد از آن برای دور دوم برنامه ریزی انجام می شود، یک تنفس کوتاهی شده است و با تامین منابع و پیگیری مصوبات دور اول و رفع مشکلات، سفرهای دور دوم با نگاه به اجرای مصوبات و نظارت میدانی آغاز می شود. به جز مصوبات استانی، دستورات رییس جمهور هم که در جریان این سفرها صادر شده است، با قوت پیگیری می شود که عمده آنها حل و اجرا شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید