در پنج ماهه امسال میزان واردات مجموع مقاطع طویل فولادی سه درصد، محصولات فولادی ۱۶ درصد و مجموع مقاطع تخت ۱۸ درصد نسبت به آمار واردات آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌اند؛ این در حالیست که واردات آهن اسفنجی و مجموع شمش فولاد (جز بیلت و بلوم به میزان ۱۰۰۰ تن) در این مدت صفر بوده است.

بیشترین میزان واردات فولادی در  مدت مذکور سال جاری مختص محصولات فولادی معادل ۲۸۳ هزار تن (۳۹ تن واردات در مرداد ماه) است که نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته معادل ۳۲۸ هزار تن، ۱۶ درصد کمتر شده است.

میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کمتر شده و از ۳۰۳ هزار تن در مجموع واردات طی پنج ماهه ۱۴۰۰ به ۲۴۹ هزار تن در مدت مشابه امسال رسیده که ۲۸ تن آن در مرداد ماه وارد شده است. 

در نهایت مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده ظرف پنج ماهه ۱۴۰۱ نسبت به همین مدت در سال گذشته سه درصد کمتر شده و از ۳۵ هزار تن به ۳۴ هزار تن (۱۱ هزار تن در مرداد ماه) رسیده است.

طبق آمار، واردات شمش فولادی (فولاد میانی شامل اسلب، بیلت و بوم) و آهن اسفنجی در پنج ماهه نخست امسال صفر ثبت شده است.

البته گفتنی است که در پنج ماهه امسال، ۱۰۰۰ تن بیلت‌وبلوم وارد کشور شده که دقیقا برابر میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته است، اما چون واردات اسلب از ۲۰۰ تن طی پنج ماهه سال گذشته به صفر رسیده است، در مجموع میزان واردات شمش فولاد (مجموع بیلت‌وبلوم و اسلب) افت ۱۰۰ درصدی داشته است. 

در مورد آهن اسفنجی چند سالی است که وارداتی به کشور وجود ندارد، اما اغلب بیشترین درصد صادرات را به خود اختصاص می‌دهد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید