به گزارش ایسنا، وضعیت محورهای تهران - شمال و جاده چالوس در روزهای گذشته بحرانی بوده و ناایمن بودن این مسیرها به دلیل بارش برف و باران و پس از آن ریزش سنگ، به مسدود شدن منجر شد تا مسافران برای حفظ ایمنی ناچار شوند برای سفر به شمال کشور از محورهای جایگزین استفاده کنند.

طبق آخرین اطلاعات به‌دست آمده از مرکز مدیریت راه‌های کشور، در حال حاضر در محور هراز (مسیر جنوب به شمال) محدوده امامزاده هاشم، قلعه دختر و حدفاصل آب اسک تا بایجان و (مسیر شمال به جنوب) محدوده‌های کلرد، بایجان و شاهاندشت و همچنین در آزادراه قزوین - رشت حدفاصل کلشتر تا رودبار ترافیک سنگین است.

در عین حال در محور فیروزکوه (مسیر رفت و برگشت) تردد روان است. همچنین در محورهای دیگر نیز در آزادراه کرج – قزوین محدوده زیباشهر ترافیک سنگین است.

از این رو حسن جهانیان -مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران- از اجرای طرح لق‌گیری و رهاسازی سنگ‌های معلق دیوارهای کناری محور کندوان در قالب پنج اکیپ توسط راهداران خبر داد و گفت: با توجه به بارش ها در چند روز گذشته و ریزش سنگ و عدم ایمنی کافی محور  این طرح با هدف جلوگیری از خطر سقوط سنگ‌های غیرایمن در طرح راهداری اضطراری انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: لق‌گیری در راهداری به معنای برداشتن سنگ‌های معلق در حاشیه راه‌ها و نقاطی است که بیشتر در معرض خطر است که به همین منظور عملیات لق‌گیری در حد فاصل ولی آباد تا سیاه بیشه انجام می‌پذیرد. با توجه به کوهستانی بودن محور کرج-چالوس و ریزش سنگ از کوه، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران با شناسایی نقاطی که بیشتر در معرض خطر است، با بررسی‌های دقیق اقدام به لق‌گیری می‌کند تا خطرات را در این مسیر به حداقل کاهش دهد و ارتقای ایمنی را در محور کرج-چالوس افزایش دهد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید