به گزارش نقد دولت، بر اساس آخرین اخبار از انجمن نظارت بر انتخابات، از ۳۴ اتاق در سراسر کشور انتخابات ۳۳ اتاق تایید و یک اتاق ابطال شده است، به زودی شاهد رقابت نامزدهای انتخاباتی برای ریاست و حضور در هیات رئیسه اتاق ایران خواهیم بود.

تا رسیدن به این مرحله از روند رسمی انتخابات که بیش از ۴ ماه را پشت سر گذاشتیم، حرف‌ و حدیث‌های زیادی درباره ابطال انتخابات، به تعویق افتادن آن و برخی گمانه‌زنی‌های دیگر شنیدیم، شاید یکی از بزرگ‌ترین دلایل آن تغییر و اصلاحات آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیأت نمایندگان اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان و ابهاماتی بود که در آن شاهد بودیم.
در هر صورت با نگاه به مواد این آیین‌‎نامه و اقدامات انجمن و هیات نظارت بر انتخابات، فرآیندها طی شد تا به اینجا که حسین میرمحمدصادقی، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات از تایید انتخابات ۳۴ اتاق از ۳۳ اتاق کشور خبر داد. 
تا زمانی که انجمن نظارت بر انتخابات درباره زمان برگزاری نشست هیات نمایندگان اتاق ایران به نتیجه برسد، اتاق‌های سراسر کشور حداکثر تا یک ماه قبل از برگزاری این جلسه، باید جلسات هیات نمایندگان خود را برگزار کنند و کسانی که به نمایندگی از این اتاق‌ها باید در هیات نمایندگان اتاق ایران شرکت کنند را معرفی کرده و افرادی که داوطلب عضویت در هیات رئیسه اتاق ایران هستند را نیز اعلام کنند تا فرجه ۲۰ روزه رعایت شود.
در همین شرایط، شنیده‌ها حاکی از رقابت بین چهار نفر برای ریاست اتاق ایران است؛ حسین پیرموذن، حسین سلاح‌ورزی، یونس ژائله و احد عظیم‌زاده.
رقبایی که هر کدام با توجه به کارنامه فعالیتشان وضعیت متفاوتی داشته و متناسب با آن پیش‌بینی‌ها از احتمال موفقیت حسین پیرموذن حکایت دارد؛ حضور ژائله و عظیم‌زاده از اتاق تبریز و رقابت آنها با یکدیگر از یک اتاق، چندان با اصول اولیه رقابت‌های انتخاباتی، هماهنگ نیست و می‌تواند عاملی برای شکست هر دوی آنها در انتخابات شود مگر اینکه در ادامه مسیر شاهد کناره‌گیری یکی از آنها به نفع دیگری باشیم.
از طرف دیگر سلاح‌ورزی از اتاق خرم‌آباد که نایب‌رئیسی اتاق ایران را در دوره نهم برعهده داشت، وارد کارزار رقابت بر سر کرسی ریاست اتاق ایران شده که با توجه به برخی انتقادها نسبت به عملکرد این دوره هیات رئیسه اتاق ایران و اختلاف‌نظرهایی که بین آنها منجر به تضعیف اتاق ایران در دوره نهم شد و انفعال در برابر تصمیمات دولت که به طور مستقیم بر عملکرد بخش خصوصی تاثیر گذاشت، نمی‌توان نسبت به موفقیت او در انتخابات امید داشت.
اما در سوی دیگر این میدان، پیرموذن قرار دارد. فردی که در دوره هشتم هیات نمایندگان، عضو هیات رئیسه و خزانه‌دار اتاق ایران بود و مسئولیت راهبردی تشکل‌ها را نیز به عهده داشت و توانست با نگاه ویژه به تشکل‌ها در راستای احیا و ارتقای جایگاه آنها، قدم‌های جدی بردارد.
او که چهار دوره ریاست اتاق اردبیل را به عهده داشت و در همین بازه به دور از هیاهوهای انتخاباتی، در مسیر حمایت از فعالان اقتصادی حرکت کرد، تصمیم گرفته با همان رویکرد مطالبه‌گری و صراحت لهجه، ریاست اتاق ایران را به عهده بگیرد و از تجربیات خود در مسیر اعتلای بخش خصوصی کشور استفاده کند.
هرچند هنوز برای نتیجه‌گیری نهایی زود است و باید منتظر ماند و برای ارائه تحلیل‌های دقیق‌تر درباره انتخابات، شاهد اتفاقات پیش‌رو بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید