حسین میزرایی در گفت و گو با «نقد دولت» درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از مجموعه فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن مطرح شد و به نمایندگی از امضاء کنندگان،  سیدناصر موسوی لارگانی از اعضای هیات رییسه و بنده برای اعضای این کمیسیون در این رابطه توضیحاتی را ارائه کردیم، جلسه ای که در آن علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور داشت. البته وزیر صمت در این جلسه دفاع خاصی از این مجموعه ارائه نکرد.

تحقیق و تفحص در دستورکار صحن علنی
وی ادامه داد: براین اساس در نهایت به اتفاق آراء در کمیسیون مربوطه موضوع تحقیق و تفحص تصویب شد و اکنون منتظر هستیم تا در دستور کار قرار گیرد و در صحن علنی مجلس هم رای بیاورد تا کار آغاز شود. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از اعضای هیات رییسه مجلس درخواست کرده ایم تا این موضوع را در دستور کار قرار دهند،  براین اساس هفته جاری به احتمال زیاد این امر محقق خواهد شد، اما به طور دقیق از زمان آن هنوز خبری ندارم.

اسنادی از آمد و شدهای سیاسی در این مجموعه 
میرزایی با اشاره به اینکه مجموعه عظیم فولاد مبارکه محل آمد و شدهای سیاسی است، خاطرنشان کرد: در این زمینه اسنادی را نیز در اختیار دارم که مربوط به انتصابات صورت گرفته در این مجموعه می شود. 

سئوالی که باید وزیر صمت پاسخ دهد
وی با تاکید براینکه مشکل اصلی فولاد مبارکه حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل بازنشسته این مجموعه و برخی از اشخاصی بوده که در آن جا مشغول به کار هستند، افرادی که مساله دارند، تاکید کرد: اینکه به رغم همه مستندات چرا وزیر این فرد را بر کنار نمی کند، سئوالی است که باید پاسخ آن را از وزیر صمت پرسید. ما هم اعمال ماده 234 در مجلس را پیگیری و هم تحقق و تفحص را مطرح کرده ایم، ضمن اینکه در جلسه ای و به صورت حضوری نیز  وزیر صمت را توجیه کردیم. به عبارتی وی را که متوجه کردیم که چه شرایطی در این مجموعه عظیم فولادی وجود دارد و استناد و مدارک این مساله هم  ارائه شد. حال یا آقای وزیر خود کوتاهی می کند یا مقامات بالاتر وی فشارهایی را برای ادامه به کار عظیمیان وارد می کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه انشاالله همین روزها عظیمیان عزل خواهد شد، اظهار کرد: اگر عزل صورت نگیرد، اشخاصی که از ایشان حمایت می کنند، در تخلفات و مشکلاتی که این فرد ایجاد کرده است شریک خواهند بود و باید پاسخگو باشند.

مجموعه خصوصی که اعضای هیات مدیره اش را وزرا انتخاب می کنند!
میرزایی درباره شرکت های زیر مجموعه و فراملی فولاد مبارکه و گردش های مالی قابل توجه آنها نیز به نقد دولت گفت که بالاخره مجموعه مورد نظر صادرات قابل توجهی داشته، همچنین شرکت های متنوعی هم زیر مجموعه آن هستند، این را هم بدانید که فولاد مبارکه سالانه دهها هزار میلیارد تومان به نزدیک به یکصد هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد. این در حالی است که آنها خود را شرکت خصوصی می دانند و معتقدند که تحت نظارت دیوان محاسبات هم نباید قرار گیرند.
وی ادامه داد: نکته جالب این است که چهار نفر از پنج نفر عضو هیات مدیره فولاد مبارکه اصفهان توسط دو وزیر مشخص می شوند، با توجه به این موضوع چه شرکت خصوصی است که چهار نفر از پنج نفر عضو هیات مدیره توسط وزرای دولت به عبارتی رزم حسینی و محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص می شوند. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در این مقوله تحقیق و تفحص که به نتیجه برسد به موضوعاتی در ابعاد وسیع تر پرداخته خواهد شد.
میرزایی به این موضوع نیز اشاره کرد که صوت و تصویری در قالب یک مصاحبه تهیه شده است که در آن به نکته تازه ای در خصوص این غول عظیم فولادی اشاره شده است و قصد داریم آن را در قالب وسیع و ملی پخش کنیم، زیرا که در آن حرف تازه ای است که شنیدنش برای عزل یک وزیر یا معاون رییس جمهور نیز کفایت می کند و عظیمیان که جای خود دارد.
 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید