به گزارش نقد دولت به نقل از فارس، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در تذکری به حناچی درباره تخلفات مربوط به شهرداری تهران اظهار داشت: حناچی باید در برابر فساد اقتصادی و تخلفات مدیریت شهری به وظایف قانونی خود عمل کند.

وی افزود: مردم و آگاهان جامعه از شورای شهر و شهردار تهران انتظار دارند که پیگیری‌های لازم در زمینه فساد اقتصادی در مدیریت شهری انجام گیرد. اخیراً دو نفر از شهرداران مناطق منصوب و سپس مورد ارزیابی قرار گرفتند و به عنوان مدیر نمونه معرفی شدند حتی ارتقاء رتبه برای آنها انجام گرفت ولی مدتی بعد بازداشت شدند این قضیه برای تعدادی از مدیران شرکت فروشگاه‌های شهروند نیز ایجاد شد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌به نظر می‌رسد کوتاهی و یا عدم اشراف مدیریتی در زمینه تخلفات در شهرداری محرز است و اطلاع  چشم‌پوشی یا بی‌خبری در هر دو مورد موجد مسؤولیت است و لازم بوده علاوه بر توضیح در خصوص قصور پیش آمده و برخورد با مقصرین اقدام قانونی لازم در خصوص پیشگیری در موارد مشابه احتمالی گزارشی به شورای شهر ارائه شود.

حق‌شناس تصریح کرد: حناچی باید اهتمام ویژه‌ای جهت رفع ایرادات و تحقق درخواست شورای شهری‌ها و مردم داشته باشد چرا که در غیر این صورت پیگیری موضوع بنا به اقتضای قانون و مسؤولیت ناشی از وظایف نمایندگی مردم در قالب سؤال و استیضاح و اقدام قضایی برنامه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ساماندهی املاک شهرداری و پرونده‌های مشابه نیز به صورت دقیق انجام نگرفته و شهرداری باید پیگرد قانونی لازم را در این زمینه و شکایات مربوط به مفاسد اقتصادی تنظیم کند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید