به گزارش نقد دولت به نقل از فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره وضعیت کرونا در پایتخت، اظهار داشت: طی روزهای گذشته آمار فوتی‌های ناشی از کرونا بر اساس تعدادی که در سازمان بهشت‌زهرا (س) ثبت می‌شود از 70 نفر عبور کرده و در هفته‌های اخیر با ورود به پیک چهارم کرونا شاهد جهش آمار مربوط به مبتلایان، بیماران بستری و متوفیان هستیم.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری سریع، قاطع و صحیح یکی از مهمترین اقدامات شکل‌گیری تولید و فعالیت‌های سازنده در کشور است و نباید در سال تولید شاهد مانع‌زدایی بر سر راه تولید و کسب و کار به علت عدم تصمیم‌گیری به موقع ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اظهارنظرهای مختلف در حوزه کرونا توسط مسؤولان باعث شده تا افکار عمومی برخی از مواقع به اخبار غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی رو بیاورد و همین مسأله سبب بروز مشکلات زیادی می‌شود.

هاشمی گفت:  هر زمانی که مسؤولان تصمیم‌گیری صحیح و به موقع داشته‌اند مردم همراهی مناسبی با تصمیمات آنها داشته و شیب این بیماری منفی شده است و هر زمان که شاهد تزلزل و سخنان نادرست بوده‌ایم  جامعه سردرگم شده و شیب بیماری بیشتر شده است.

وی به تأثیر ازدحام در مترو و اتوبوس در تشدید بیماری کرونا اشاره کرد و گفت:‌دولت گره کور تأمین اتوبوس و واگن را باز کند و باید با تشکیل جلسه‌ای با حضور حسن روحانی ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی در تأمین اعتبار تولید ناوگان حمل و نقل عمومی برطرف شود.

رئیس شورای شهر تهران به موضوع تولید قطار ملی اشاره کرد و گفت: باید دستور شفاهی رئیس‌جمهور جهت استفاده از اعتبار اسناد ارزی برای تولید اجرایی شود تا بودجه تولید قطار ملی تأمین و این موضوع به انبوه‌سازی برسد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید