مصطفی سراج درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در مراکز بهزیستی، اظهار کرد: تا روز جمعه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) کل واکسیناسیون انجام شده ۱۷ هزار و ۴۸۱ نفر یعنی ۲۴.۶ درصد کل افراد مقیم و پرسنل مراکز دوز مرحله اول واکسیناسیون را دریافت کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۹۸ نفر نیز دوز مرحله دوم واکسیناسیون را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: جمع تزریق برای کل سالمندان و پرسنل مراکز سالمندان ۱۵ هزار و ۱۰ نفر یعنی ۷۱.۴ درصد کل مراکز سالمندان و جمع تزریق برای سایر افراد مقیم ۲۴۷۱ مورد یعنی حدود پنج درصد کل افراد سایر گروه‌ها است.

سراج افزود: کمترین تزریق واکسن نسبت به افراد مقیم و پرسنل مراکز به ترتیب مربوط به استانهای گلستان، خراسان شمالی، اصفهان و فارس است. در دو استان گلستان و خراسان شمالی این آمار حتی به ۵۰ درصد هم نرسیده است. بیشترین میزان واکسیناسیون استانها نیز به ترتیب مربوط به استانهای لرستان، خوزستان آذربایجان شرقی و یزد است.

مدیرکل مراکز مراقبتی بهزیستی کشور همچنین این را هم گفت که نظر به اینکه واکسیناسیون سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت ذهنی و جسمی و افراد دارای اختلالات روانی در استانها آغاز شده است، از این پس گزارشات در سه بخش به تفکیک کل افراد مقیم، سالمندان و سایر گروه‌ها ذکر می‌شود.


به گفته وی آمار سالمندانی که در مراکزی مثل روانی و جسمی بودند و پیش‌تر در گروه سالمندان محاسبه می‌شدند از این پس در گزارش سایر گروه‌ها ذکر می‌شود.

سراج در پایان گفت: با توجه به مصاحبه اخیر مسئولان وزارت بهداشت که اعلام کردند فاز اول در حال لکه گیری است، امیدواریم کلیه افراد مقیم و پرسنل مراکز در کوتاه ترین زمان ممکن در این لکه گیری، واکسن مورد نیاز را دریافت کنند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید