سیدحسن طباطبایی در خصوص عملکرد ملی‌پوشان در کاراته وان لیسبون اظهار داشت: مسابقات لیسبون آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک از بخش رنکینگ بود که به لطف خدا بچه‌های ما توانستند در این مسابقات حضور پیدا کنند. سارا بهمنیار هر چند از مدال برنز محروم شد، اما توانست با کسب امتیاز لازم المپیکی شود و این دومین سهمیه از سه سهمیه بخش کومیته دختران بود. کسب  این سهمیه را به جامعه کاراته به خصوص بانوان کاراته‌کا تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: حمیده عباسعلی نیز بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت محک جدی نخورده و سال گذشته را به درمان سپری کرده بود. بازگشت دوباره عباسعلی به میادین تولدی دوباره برای او بود. این بانوی المپیکی  توانست با کسب مدال برنز نتیجه مطلوبی کسب کند، هر چند به اعتقاد کارشناسان ظرفیت او خیلی بالاتر است و امیدوارم این روند صعودی تا توکیو ادامه داشته باشد.

رئیس فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: رزیتا علیپور با وجود روند خوب، با بدشانسی نتوانست سهمیه را از طریق رنکینگ المپیک کسب کند، اما امید داریم که در ادامه مسیر، کسب سهمیه کند. فاطمه صادقی نیز در بخش کاتا توانست سه دور بالا بیاید و این موضوع می‌تواند مسیر او را در جدول مسابقات کسب سهمیه در پاریس هموارتر کند.

طباطبایی در خصوص عملکرد پسران کاراته ایران گفت: بهمن عسگری با درخشش و با وجود ورزشکاران بزرگ در این مسابقات توانست به دیدار فینال صعود کند. در دیدار فینال نیز با لوئیجی بوسا از ایتالیا مبارزه کرد که در گذشته سه بار موفق به شکست او شده بود. شکست عسگری نشان داد نباید در مسابقات هیچ حریفی را دستکم گرفت و در کاراته هر مسابقه حکم فینال را دارد. ذبیح‌الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده دو ورزشکار بزرگ دیگر ما در این مسابقات درخشش بسیار خوبی داشتند و متاسفم که المپیک توکیو از حضور یکی از این دو ورزشکار بزرگ محروم خواهد بود.

وی یادآور شد: در مجموع کادرفنی توانست در این مسابقات به اهداف خود دست پیدا کند. در وزن 67 کیلوگرم امیر مهدی‌زاده نتوانست در این مسابقات نتیجه خوبی بگیرد، هر چند در بحث داوری در مسابقه آخر او انتقاداتی وجود دارد. در این وزن مجید حسن‌نیا، امیر میرزایی، هامون درفشی‌پور، سیدعلی کریمی و امیر مهدی‌زاده را به رویدادهای مختلف کاراته وان اعزام کردیم، اما نتوانستند امتیازات لازم را کسب کنند.

رئیس فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: امکان دارد بعضی دوستان عنوان کنند برخی از این ورزشکاران در سبک وزن در رنکینگ امتیاز بیشتری از مهدی‌زاده داشتند، اما در مجموع کادرفنی به این موضوع رسید که باتجربه‌ترین فرد را برای کسب سهمیه اعزام کند. به اعتقاد من امیر مهدی‌زاده با توجه به عملکرد ورزشکاران ما در کاراته وان‌های مختلف شایسته‌ترین فرد در این وزن بود. برخی اعتقاد دارند برای نماینده این وزن باید انتخابی برگزار می‌کردیم.

طباطبایی گفت: با توجه به برنامه کسب سهمیه المپیک از سال‌های گذشته، در زمان مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان در این وزن انتخابی برگزار کردیم و امیر مهدی‌زاده نه تنها موفق به شکست رقبای خود شد، بلکه در کاراته وان‌های مختلف نیز نتایج بهتری کسب کرد. در مجموع نه تنها کادرفنی بلکه بسیاری از کارشناسانی که با آنها مشورت صورت گرفت، اعتقاد داشتند امیر مهدی‌زاده شایسته‌ترین فرد در این وزن برای کسب سهمیه است.

وی تصریح کرد: خیلی امیدوار هستم در این وزن بتوانیم در پاریس به کسب سهمیه المپیک دست پیدا کنیم. در حال حاضر در کومیته پسران از سه موقعیت کسب سهمیه، دو سهمیه را گرفتیم و در بخش دختران نیز همین شرایط را داریم. شرایط مناسبی را در مسیر کسب سهمیه داریم و امیدوارم سهمیه سوم دختران و پسران را نیز کسب کنیم. برنامه فدراسیون، کادرفنی دختران و پسران این است که در هر دو بخش با سهمیه کامل به مسابقات المپیک اعزام شویم.

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص انتقادات به اظهارات او برای عدم قول کسب مدال در المپیک توکیو گفت: تاکید می‌کنم کادرفنی و ورزشکاران باتجربه و  حرفه‌ای ما جز بهترین‌های دنیا هستند. ظرفیت کاراته ایران بسیار وسیع و بزرگ است و کاراته ما در دنیا به نام کاراته ایرانی شناخته  و دارای سبک خود است. کاراته ایران زبانزد بسیاری از کشورهای مختلف است و بسیاری از مربیان ایرانی در اقصی نقاط دنیا در حال مربیگری هستند که نشان دهنده توانمندی کاراته کشور است.

طباطبایی تاکید کرد: مدال و نتیجه‌گیری در المپیک حق کاراته ایران است و بارها نیز تاکید کردم، اما ورزش حرفه‌ای و مسابقه هزاران اتفاق و موضوع دارد که در روز برگزاری تعیین تکلیف می‌شود. ظرفیت و پتانسیل فعلی ما در المپیک توکیو افتخارآفرینی خواهد کرد. انتقادات مطرح شده،‌ فیک و نادرست است و از سوی کسانی مطرح می‌شود که منافع آنها در کاراته قطع شده و می‌خواهند با این انتقادات نشان دهند به این خاطر که آنها در کاراته نیستند، شرایط خوب نیست.

وی افزود: جامعه بزرگ کاراته امروز با اتحاد و همدلی خود تیم ملی را حمایت می‌کند. دست این اندک افراد منفعت طلب که همواره منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح داده‌اند نیز برای جامعه کاراته رو شده و جای نگرانی وجود ندارد. کاراته با اقتدار کار خود را پیش می‌برد و برای افتخارآفرینی در توکیو خود را آماده می‌کند.

رئیس فدراسیون کاراته گفت:  برای حضور در مسابقات لیسبون مشکلاتی برای اخذ روادید داشتیم و جا دارد از سلطانی‌فر،  صالحی امیری، علی‌نژاد، طهماسبی مسئول امور بین‌الملل وزارت ورزش، فتاحی و کیکاوس سعیدی که برای حل این مشکل اقدامات زیادی انجام دادند، تشکر کنم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید