در ارزیابی از فضای انتخاباتی کشور بیان کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری انتظار می رود زمینه حضور کاندیداها از همه جریان های سیاسی فراهم شود. زمانی که از همه جریان های سیاسی کاندیدایی در صحنه رقابت ها حاضر باشد مردم نیز با سلایق سیاسی مختلف در پای صندوق رای حاضر خواهند شد و شاهد مشارکت بالای مردمی در انتخابات خواهیم بود.

نماینده مردم خاش در مجلس با بیان اینکه همه افرادی که از توانمندی لازم برخوردار هستند باید پا به عرصه بگذارند، تصریح کرد: برای بالا رفتن مشارکت مردم در انتخابات نیاز به همکاری همه بخش ها است. از نظر بنده اگر زمینه حضور برای همه کاندیداها فراهم شود حتی شاهد شکل گیری فضای سه قطبی انتخاباتی در رقابت های این دوره خواهیم بود. اگر چهره های شاخص ورود پیدا کنند شاهد شکل گیری فضای دو قطبی چه در بین اصولگرایان و چه اصلاح طلبان خواهیم بود.

وی در ادامه تاکید کرد: پیش بینی این است که در صورت فراهم شدن زیرساخت های مشارکت حداکثری مردم در این دوره شاهد مشارکت بالای ۶۰ درصد در انتخابات باشیم اما لازمه این امر توجه به سلایق مختلف سیاسی جامعه و حضور کاندیداها از همه جریانات سیاسی است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: گرانی های افسار گسیخته بر زندگی مردم تاثیر بسزایی گذاشته و انتظار می رود کاندیداهای ریاست جمهوری برای حل این چالش برنامه عملیاتی ارائه دهند. از سوی دیگر بحث شیوع ویروس کرونا نیز می تواند در انتخابات اثرگذار باشد و مدیریت صحیح آن نیز در انتخابات حائز اهمیت است.

حسین زهی همچنین با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: انتظار می رود هیات های نظارت و اجرایی شهرستان ها و استان ها توجه ویژه ای به حضور همه جریان های سیاسی در عرصه رقابت ها در بررسی صلاحیت کاندیداها داشته باشند و باید از همه جریان های سیاسی نامزدها حضور داشته باشند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید