به گزارش نقد دولت، تنها چهل روز تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 زمان باقی است. انتخاباتی که یک سر آن به مشارکت مردم و سر دیگرش به حضور کاندیدای اصلح گره خورده است. هر چند که طرفداران دولت روحانی که اغلب از حامیان او در 2 انتخابات پیشین نیز محسوب می شوند، سعی دارند تا بر عدم حضور مردم در انتخابات اثر گذار باشند ولی همچنان پای از حضور در این عرصه پس نکشیده و بر کاندیدا شدن افرادی که می توانند به ظن خود رای آورباشند، اصرار می کنند. این تفکر که گاه به مخالفت با نظام جمهوری اسلامی نیز برخاسته، در واپسین روزهای دولت دوازدهم با مشوش کردن فضای جامعه سعی دارد بار دیگر نتیجه انتخابات را به نفع خود تمام کند.
اصرار بر حضور افرادی که در انتخابات مجلس نیز توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند، انتشار فایل صوتی محرمانه وزیر امور خارجه و نیز غلو در نتیجه مذاکرات وین رفتارهایی است که موجب شده برخی از کارشناسان عرصه سیاست، انتخابات پیش رو را آبستن وقایع و اتفاقاتی نظیر حوادث سال 88 بدانند.
از این رو حسین انواری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در بررسی رفتارهای پیش از انتخابات برخی افراد به خبرنگار «نقد دولت» گفت: « قطعا صحنه های انتخابات سال 88 تکرار نخواهد نشد، البته برخی شرایط را تا حدودی پیچیده می کنند و این نشان از یک نفاق بسیار گسترده و ناجوامردانه است.»
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: «این رفتار ها حکایت از یک انفعال شدید است که برای حضرات حاصل شده وآنقدر جسارتشان بالاست که برای پوشاندن جامه عمل به خواسته های غیر شرعی و غیر قانونی خود، حاضر هستند نظام جمهوری اسلامی به بن بست کشیده شود و از بین برود.»
وی افزود: «با توجه به اینکه مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) در بیانات خود اشاره کردند که شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و حق مردم است، باید گفت این افراد به این شکل به جایی نخواهند رسید و نمی توانند مردم را ناامید کنند.»
حسین انواری در پایان گفت: «معلوم نیست که به چه اجازه ای آقایان، سعی دارند مردم را ناامید و دلسرد یا حضور در انتخابات را کمرنگ کنند. گمان نمیکنم تاثیر زیادی داشته باشد، منتها برخی از این افراد که نظام را قبول ندارند آمده اند تا نامزد ریاست جمهوری شوند. باید به این افراد گفت می خواهید رئیس جمهوری کجا بشوید؟ کره یا جمهوری اسلامی؟» 


 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید