خشایار نادی، کنشگر سیاسی_اجتماعی و رئیس دفتر و مشاور معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم، برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش کاندیدا شده است. وی که از مدیران تراز اول و جامعه نخبگانی کشور محسوب می شود با شعار«نسیم بهار بر فراز تهران» در فهرست 21 نفره نامزدهای جبهه نیروهای انقلاب خود را برای رقابت با سایرین آماده کرده است. فهرست جبهه نیروهای انقلاب نزدیک ترین فهرست انتخاباتی شورای اسلامی شهر تهران به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی  و محمود احمدی ‌نژاد است.
وی راهکار های متفاوتی را برای برون رفت از گره شهری در گفتگو با خبرنگار نقد دولت ارائه کرده است که در ادامه می خوانید:
***مهم ترین مشکل تهران در حال حاضر که به دغدغه اصلی شما تبدیل شده است چیست؟
در کشور و به خصوص تهران به انضمام فقر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فقر فرهنگی هم وجود دارد که از همه مهم تر است. متاسفانه در کشور ما برخی تصور می کنند مشکل فقط حجاب و روسری خانمها است در صورتی که این نیست و نیازمند حل ریشه ای مشکلات هستیم.
نظارت، حلقه مفقوده مدیریت شهری
***با توجه به اختیاراتی که شورای شهر در اختیار دارد به نظر شما حلقه مفقوده مدیریت شهری کجاست؟ 
اختیارات شورای شهر بسیار زیاد است یکی از این اختیارات و به قولی حلقه مفقوده، موضوع نظارت است. شورای شهر می تواند بر شهرداری نظارت داشته باشد و حتی می تواند شهردار را عزل یا نصب کند اما در این شورا اتفاقی نیفتاد. علی‌رغم اینکه حناچی از اساتید من است اما در بحث اجرا ضعیف عمل کردند و شورای شهر در برابر عملکرد ایشان هیچ واکنشی از خود نشان نداد. نه توبیخ و تذکری در کار بود نه عذرش را خواستند. شورای شهر در برابر عملکرد ضعف حناچی چه کرد؟ 

حناچی در کلاب هاوس گفت ما اقداماتی درباره زباله تهران انجام می‌دهیم و نیاز به یک تکنولوژی داریم اما به دلیل تحریم ها نتوانستیم دستگاه مورد نظر را از کشور کره وارد کنیم. پاسخ ما به این صحبت این است که می دانیم سال هاست در تحریم به سر می بریم  اما آیا این تحریم قابل دور زدن بود یا نه؟ چرا برای هر کم کاری تحریم را بهانه می کنید؟


کسانی که شعار دادند ایران باید ژاپن شود، با ضعف مدیریتی حناچی چه کردند؟
با شعارهای خود می گفتند می‌خواهیم شبیه کشورهایی مثل سنگاپور، مالزی یا حتی ترکیه شویم. اما در هر کدام از شهرهای این کشورها افراد اگر حتی فیلتر سیگار خود را به زمین بی‌اندازند پلیس آنها را جریمه خواهد کرد حتی جریمه زندان هم برای چنین مصادیقی تعیین کرده اند اما همین افرادی که شعار می دادند تهران باید شبیه مالزی-سنگاپور یا ترکیه شود در برابر عملکرد آقای حناچی چه کردند؟
***به جز مدیریت شهری چه موارد دیگری را جزو مسائل مهم و مورد غفلت واقع شده فضای شهری می دانید؟
یکی از موضوعات مهم در مدیریت شهری مسئله پسماند و بازیافت زباله های تهران به کالای مصرفی است. مدتی هم تفکیک زباله در تهران خوب صورت گرفت اما مثل طرح دوچرخه سواری بعد از مدتی به حاشیه رفت و رها شد. 
وجود دست های پشت پرده در پسماند تهران
قطعا در رابطه با موضوع زباله در تهران و ماجرای پسماند باید پشت پرده دست هایی باشد که مانع تحقق این امر شده است. حناچی در کلاب هاوس گفت ما اقداماتی درباره زباله تهران انجام می‌دهیم و نیاز به یک تکنولوژی داریم اما به دلیل تحریم ها نتوانستیم دستگاه مورد نظر را از کشور کره وارد کنیم. پاسخ ما به این صحبت این است که می دانیم سال هاست در تحریم به سر می بریم  اما آیا این تحریم قابل دور زدن بود یا نه؟ چرا برای هر کم کاری تحریم را بهانه می کنید؟ کره کشوری است که با استفاده از تکنولوژی در بحث پسماند و زباله توانسته است آلودگی محیط زیست را در کشورش به حد نرمال برساند.
***وضعیت زباله و پسماند از مدت ها پیش به وضعت هشدار رسیده است حتی قرنطینه و کرونا این موضوع را تشدید هم کرد. راهکار شما برای حل این چالش چیست؟
اکنون منطقه کهریزک و تلو در تهران با انباشت زباله مواجه هستند و تهران در  پسماند زباله و به  مرحله‌ای رسیده که در شرف فاجعه است. با وارد کردن این تکنولوژی و تبدیل پسماند به کالای مصرفی بسیاری از مشکلات ما در رابطه با مدیریت شهری و مدیریت زباله و پسماند ها حل خواهد شد چهار سال پیش هم درباره بازیافت زباله های تهران شعارهای بسیاری دادند اما نسبت به آن هیچ اقدامی صورت نگرفته است. البته برنامه مفصلی برای حل این بحران داریم که حتما ارائه خواهیم داد.
***به نظر شما چه چیزی باعث شده تا عملکرد شورای پنجم این اندازه مورد انتقاد واقع شود؟
معتقدم ضعیف‌ترین مدیریت در شهر تهران در قبل و بعد از انقلاب را شورای پنجم داشت زیرا هیچ نظارتی وجود ندارد و همه چیز را رها کرده اند. هیچکس در برابر هیچ عملی پاسخگو نیست محمود احمدی‌نژاد با تمام ایراداتی که داشت اما یک حسن خیلی خوب داشت و آن این بود که در دوره مدیریت خود در شهرداری پنج شنبه ها به مناطق مختلف تهران سر می زد و از نزدیک با مردم این مناطق دیدار داشت. ایشان تک تک مردم را صدا میکرد کنار خود می‌نشاند و ثمره هاشمی که مشاور ایشان بودند مشکلات مردم را یادداشت می‌کرد به همین دلیل احمدی‌نژاد توانسته بود ارتباط خود را با مردم تنگاتنگ نگه دارد.
قالیباف هم یک فرد اجرایی بود و حتی بارها شده با موتور سر پروژه‌ها می‌رفت و حتماً از نزدیک به پروژه های شهری نظارت داشت هر مدیری یکسری ایرادات و اشتباهات دارد اما مهم این است که دلش با مردم باشد.

اگر مردم  ما را انتخاب کردند یکی از گزینه‌های اصلی ما برای کمک به وضعیت فعلی تهران هابیل درویشی است ایشان فردی بسیار سالم سختکوش مومن و همیشه پای کار هستند.


دوران طلایی مدیریت در مترو تکرار نشد
از طرف دیگر آقای هابیل درویشی ۷ سال مدیرعامل شرکت متروی تهران بود که هم نزدیک به طیف احمدی‌نژاد و هم نزدیک به طیف قالیباف است. دوران طلایی مدیریت مترو در زمان ایشان بود. این فرد شخصیتی بسیار سالم و پرتلاش دارد و اکنون هم معاون مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا است. در بنیاد تعاون یکسری اتفاقات ناخوشایند افتاد که فقط آقای درویشی توانست مشکلات آن را حل کند و به سرانجام برساند.
مترو تهران در نهاد ریاست جمهوری بودجه داشت البته الان آقای هاشمی می گویند که بودجه شهرداری را نهاد نمی‌دهد و نمی‌توانند واگن بخرند یا ایستگاه‌ها را گسترش دهند اما زمانی که آقای درویشی مدیریت مترو را برعهده داشت هر بار که با ایشان تماس می‌گرفتیم در تونل بود و به ایستگاه های در حال ساخت نظارت کامل داشت
کسانی که به فکر جیب خود هستند و سر از کانادا درمی آورند به درد مدیریت شهری نمی خورند
به افرادی همچون هابیل درویشی برای مدیریت شهری به شدت نیازمندیم افرادی که به فکر جیب خود باشند و در نهایت سر از کانادا در بیاورند به درد مدیریت شهر تهران نمی‌خورند
اگر مردم  ما را انتخاب کردند یکی از گزینه‌های اصلی ما برای کمک به وضعیت فعلی تهران هابیل درویشی است ایشان فردی بسیار سالم سختکوش مومن و همیشه پای کار هستند.
***برای ساماندهی دستفروشان تهران که تاکنون شعارهای زیادی درباره آن داده شده است، برنامه ای دارید؟
دستفروش‌ها به موضوع جدی در تهران تبدیل شده اند و متاسفانه وضعیت دست فروش ها به اوج بی انضباطی و بی نظمی رسیده و فضای نازیبایی را در شهر ایجاد کرده است مردم به علت ازدحام  دستفروش و موتورسواران در خیابان و پیاده رو احساس امنیت نمی‌کنند نظارتی بر دستفروشان شهر وجود ندارد. شهردار تهران به دلیل مسئولیت سنگینی که بر عهده دارد باید با رهبری هماهنگ باشد تا این اتفاق‌ها نیفتد این نظر من به عنوان یک شهروند است.
متاسفانه جدیداً باب شده مغازه داران در شهر تهران چند قدم بعد از مغازه خود رگال می‌گذارند و اجناس خود را در قالب دستفروشی به فروش می رسانند متاسفانه با این وضعیت حقوق شهروندی زیر سوال رفته است در صورتی که با توجه به قابلیت هایی که در تهران وجود دارد ساماندهی دستفروشان کاری بسیار ساده است اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. 

متاسفانه مدیران می‌خواهند همچنان بالا نشین باشند و در هرم پایین مدیریت شهری برخی کارمندان دون پایه مانع از اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها می شوند الان خط فقر به ۱۰ میلیون رسیده است برخی مستاجر هستند چطور می‌شود با این دستمزدها زندگی را سر کرد؟


طرح های زیادی برای ساماندهی دستفروشان داریم
طرح‌های زیادی برای ساماندهی دستفروشان داریم که می تواند آنها را از این وضعیت برهاند تا هم مغازه دارها رگالهای خود را به پیاده رو نیاورند و هم دستفروشان وضعیت بهتر و مناسب تری پیدا کنند به هرحال آن ها از قشر ضعیف جامعه و اغلب گرفتار هستند کرونا هم به وضعیت سخت آنها دامن زده است باید جایی را برای آنها در نظر گرفت تا بتوانند به راحتی کار کنند.
در تمام مناطق تهران اماکنی وجود دارد که به راحتی می‌توان با سوق دادن دستفروشان به آنجا این وضعیت را ساماندهی کرد. در شرایطی که شهرداری تهران به اندازه دولت قدرت و نیروی انسانی و امکانات در اختیار دارد می توان به راحتی کارهایی انجام داد که وضعیت دستفروشان به سامان برسد. متاسفانه مدیران می‌خواهند همچنان بالا نشین باشند و در هرم پایین مدیریت شهری برخی کارمندان دون پایه مانع از اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها می شوند الان خط فقر به ۱۰ میلیون رسیده است برخی مستاجر هستند چطور می‌شود با این دستمزدها زندگی را سر کرد؟
برخی از املاک نجومی بگیر، املاک را پس نداده اند و تایید صلاحیت هم شده اند
 برخی از مدیران قبلی که املاک نجومی شامل آنها شده بود با احضار قوه قضاییه املاک را پس دادند اما برخی دیگر همچنان  خود را مالک می دانند و خیلی راحت هم تایید صلاحیت شدند این ظلم در حق قشر کارگر و کارمند است.
***یکی از مشکلات بسیار در تهران معتادان و کارتن خواب هستند. برنامه شما برای ساماندهی این افراد و کاهش کارتن خوابی در تهران چیست؟
مساله کارتن خواب ها یکی از مسائل مهم در تهران است که برنامه های زیادی برای کاهش این بحران داریم اما سوال ما این است که این شهرداری به این بزرگی امکان ساخت یک سوله برای مدیریت افراد معتاد و کارتن خواب را ندارد؟
به راحتی می توانند سوله ای را تعبیه کنند تا بتوانند در آن افراد معتاد و کارتن خواب را مدیریت، درمان و بازپروری کنند باید به این افراد کمک کرد نه اینکه گوشه خیابون رهایشان کنیم حتی برنامه ای داریم که تا حد ممکن برای افراد بهبود یافته از اعتیاد و کارتن خوابی اشتغالزایی کنیم که مجدد به سمت اعتیاد برنگردند.
املاک بسیار زیادی در تهران وجود دارد که خالی از سکنه هستند و مالکان آن هیچ استفاده ای از آنها نمی کنند مگر در ایام انتخابات که آنها را به ستاد انتخاباتی تبدیل می کنند چرا با توجه به امکانات موجود و بودجه‌ای که در شهرداری است از این بستر و فضاسازی برای بازپروری و بازگرداندن افراد معتاد به زندگی استفاده نکنیم؟

فکری برای معضل دختران فراری نشده است
***یکی از موضوعاتی که مورد غفلت واقع شده و حتی در شعارهای انتخاباتی هم توجهی به آن نشده، موضوع دختران فراری است. برای این بحران برنامه ای دارید؟
بزرگترین معضل  تهران در حال حاضر دختران فراری هستند که سن این اتفاق در تهران به ۱۴ تا ۱۵ سال رسیده است. حتی سن سیگار کشیدن در ایران به سنین نوجوانی و بین ۱۳ تا ۱۴ سال رسیده است و دختران فراری هم به دلیل فقر فرهنگی، مالی، اجتماعی و اقتصادی ارتباط جنسی شان به سن 13 تا 14 رسیده است باید با مهربانی با این افراد برخورد شود باید محیطی امن را برای این افراد ایجاد کرد تا درمان شود و به جامعه برگرداند.
دختران فراری با عدم حمایت از سوی خانواده مواجهه هستند بنابراین بهترین کاری که می توان برای آنها انجام داد این است که اماکنی را ایجاد کرد که ابتدا محیطی امن باشد و این افراد را به آنجا پناه داد و بعد با توجه به شغل هایی که امروزه در جامعه وجود دارد و برای آموزش نیاز به سرمایه یا بستر زیادی ندارند آنها را آموزش داد و با توجه به شغلی که آموش می بینند کار هم برای آنها ایجاد کرد. این طرح به راحتی قابل مدیریت است و چیزی دور از ذهن و دور از دسترسی نخواهد بود.

نصب بیلبوردهای سطح شهر اصولی نیست
***مساله دیگر در تهران تبلغات و بیلبوردهای شهری است. نظر شما در این باره چیست؟
بحث زیباسازی و تبلیغات محیطی اهمیت زیادی دارد. بیلبوردهایی که خیابان های تهران نصب هستند هیچ کدام مهندسی نشده‌اند هرکدام نامرتب و نامنظم هستند و چهره شهر را نازیبا کرده اند نظارتی وجود ندارد در صورتی که نصب بیلبورد و تبلیغات در شهر تهران باید اصولی و فنی باشد
***با توجه به همه گیر شدن کرونا یکی از موضوعاتی که اهمیت زیادی پیدا کرد و حتی خلا آن حس شد، هوشمند سازی شهر است. برنامه ای هم برای پیشرفت این موضوع دارید؟
اسمارت سازی در تهران نسبت به ترکیه و کشورهای همسایه به شدت ضعیف است خیلی خیلی عقب هستیم اما جالب است که زمانی کشور را با ژاپن مقایسه می‌کردیم و می‌خواستیم ژاپن شویم حالا داریم خود را با ترکیه مقایسه می کنیم شکی نیست که باید تهران را هوشمند کنیم برنامه های زیادی برای هوشمند سازی تهران دارم که به راحتی بستر و امکانات محقق کردن آنها فراهم است.
***با توجه به این که تهران با انباشت مسائل و موضوعات مدیریت نشده و به تعویق افتاده رو به روست، کمی به موضوع عوارض شهری بپردازیم و بفرمایید که برنامه شما در این باره چیست؟
 عوارض نوسازی و شارژ تهران باید به روز شود مثلاً از یک حجره دار ۵ تومان عوارض می گیرند از یک فرش‌فروش2 تومان تناسبی بین اینها نیست و کارشناسی نشده است. موضوع دیگری هم اصلا به آن توجه نشده کمیسیون ماده ۵ است که در شهرداری به حاشیه رفته است اینکه کمیسیون ماده ۵ چیست و چه کار میتوان با آن انجام داد بسیار مفصل است کمی تخصصی است که الان  سلیقه‌ای عمل می‌کنند باید نظارت وجود باشد شهردار باید مستقیم یک نفر را بفرستد و گزارش دهد که نسبت به ماده ۵ چه اتفاقی می‌افتد.
فرقی میان اتباع خارجی و شهروندان ایرانی نیست
***اتباع خارجی چطور؟ برای آنها برنامه دارید؟
نظارت بر اتباع خارجی اهمیت زیادی دارد مهاجران افغانستان به ایران جنگ زده هستند و حالا که به کشور ما پناه آورده اند باید از آنها حمایت کرد و مثل سایر شهروندان برای آنها حقوق قائل شد برای واکسن کرونا هم مثل سایر هموطنان باید با آنها برخورد کرد نباید فرقی بین آنها و هموطنان ایرانی قائل شد. هنوز از اتباع خارجی در ایران کسی واکسن کرونا نزده و این جای تاسف  دارد.
با پدیده برج باغ مقابله می کنیم

دوستان اصلاح طلب مدعی بودند که پدیده برج باغ ها توسط مدیریت قبلی در شهرداری اتفاق افتاده و طی یک بده بستان هایی این ساخت و سازها انجام می‌شود اما خود نیز به دام این اتفاق افتاده اند و حتی اکنون اوضاع بدتر هم شده است 


***برسیم به پدیده برج باغ در تهران. نظر شما درباره برج باغ ها چیست و برای مقابله این پدیده چه برنامه ای دارید؟
ساختن برج باغ ها یکی از مسائل بسیار مهم است. دوستان اصلاح‌طلب شعار می دادند و ۴ شهردار عوض کردند برای اینکه بگویند ما اجازه نمی‌دهیم برج باغ در تهران ساخته شود.
به قول احمدی نژاد و حاج آقای علم الهدی ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر در کشور هستند که قدرت و ثروت در دست آنهاست و قطعا ساخت این برج باغ ها از عهده این افراد برمی آید و اگر دست این افراد از مملکت کوتاه شود همه چیز درست می‌شود.
متاسفانه برای ساختن برج باغ ها گازوئیل را پای درختان می ریزند و بعد از یک ماه که درخت خشک شد، آن را قطع و به این ترتیب ساخت و سازهای خود را در تهران شروع می کنند. در بعضی از کشورها قانونی وجود دارد که قطع کردن درخت برابر با جرم قتل یک انسان است. اگر در ایران هم چنین قانونی وضع می شد هیچ وقت این اتفاق نمی افتاد به این موضوع حساسیت به خرج می‌دادند تا این حد دچار مشکل نشده بودیم آلودگی هوا هم به این اندازه نمی رسید.
تعجب میکنم چرا محسن هاشمی با برج باغ ها برخورد نکرد
دوستان اصلاح طلب مدعی بودند که پدیده برج باغ ها توسط مدیریت قبلی در شهرداری اتفاق افتاده و طی یک بده بستان هایی این ساخت و سازها انجام می‌شود اما خود نیز به دام این اتفاق افتاده اند و حتی اکنون اوضاع بدتر هم شده است 
تعجب می کنم از محسن هاشمی که چرا با پدیده برج باغ ها برخورد نکرد؟ انتظار ما این بود هاشمی که در کانادا دوره مهندسی خود را گذرانده است با پدیده برج‌باغ به شدت قاطعانه عمل کند شورای شهر فرقی با مجلس نداشته و اختیارات زیادی دارد.
***نظر شما درباره توسعه قلمرو شهری چیست؟ 
توسعه قلمرو عمومی یکی از تصمیمات خوب و مهم بود که در میدان هفت تیر میدان ولیعصر نمود پیدا کرد. توسعه قلمروی شهری مساله ای مهم برای تهران است که باید در دستور کار قرار بگیرد و ادامه پیدا کند کند.
حفظ میراث فرهنگی در شورای پنجم رها شد
***برای حفظ بنا و آثار تاریخی در تهران چه برنامه ای دارید؟
متاسفانه در این دوره از مدیریت شهری حفظ آثار تاریخی رها شده است و وقتی به مدیران شهری اعتراض می‌کنیم، مدعی می‌شوند این در وظیفه ما نیست و برعهده میراث فرهنگی است اما واقعیت این است که بخشی از آن مربوط به شهرداری است باید میان  وزارت ارشاد، قوه قضاییه، شهرداری و حفظ میراث فرهنگی و آثار باستانی هماهنگی و وحدت وجود داشته باشدتا با همکاری و نظارت بتوانند این آثار را مرمت کنند. در هیچ کجای دنیا کسی حق ندارد یک بنای ۵۰ یا ۶۰ ساله را به بهانه نوسازی خراب کند.
یک روز در رصد اخبار ها به یک تیتر در رسانه ای برخورد کردم که نوشته بود: "خانه رضاخان" پیگیر شدم که خانه رضا خان در تهران کجاست و بعد متوجه شدم کاخ سعدآباد برای مهمان‌های خارجی بوده و منزل خودش در جنوب شهر خیابان سپه است. به آن محله سر زدم از همسایه ها پرسیدم خانه رضا خان کجاست همسایگان گفتند خانه رضا خان به مرکز معتادان تبدیل شده است و می بینیم که در دوره شهری که داعیه دار فرهنگ است و شعار آزادی می دهد این اثر تاریخی به این روز افتاده  که باعث تاسف است.
***یکی از مسائلی که این روزها از اهمیت ویژه ای برخوردار است بحث اتصال حومه به مترو تهران است. موانع زیادی بر سر راه تکمل متروی حومه تهران وجود دارد که زندگی شهروندان را با سختی مواجهه کرده است. برنامه شما برای اتصال متروی حومه به متروی تهران چیست؟
تماس های زیادی از ساکنان شهر قدس داشتیم مبنی بر درخواست مترو یا بی آرتی که بتوانند راحت حمل و نقل داشته باشند یا اینکه مترو شهر قدس را به مترو تهران متصل کنند اما متاسفانه تاکنون اقدامی در این باره صورت نگرفته است در صورتی که شهر جدید پرند با جمعیت کمتر در حال اتصال مترو به مترو تهران است. سوال ما این است که چه فرقی بین شهر پرند با پاکدشتف پردیس یا شهرقدس وجود دارد؟
وجود پروژه هایی که یک دهه رها شده اند
موضوع دیگر پل ارتباطی پاکدشت با اتوبان بابایی است که قرار بود با بزرگراهی جاده امام رضا به اتوبان شهید بابایی متصل شود کلنگ این پروژه در دولت دهم زده اما بعد پیشرفت حدود 60 درصدی همانطور به حال خود رها شده است و  هر بار مشکلات مالی و کمبود بودجه را دلیلی بر تمام نشدن این پروژه معرفی کرده اند. جای تعجب و تاسف دارد که چنین پروژه‌هایی یک دهه از عمرشان گذشته اما ناتمام مانده اند.
از سوی دیگر برخی از شهروندان شهر قدسی بر اساس اسناد و مدارکی معتقد هستند که شهر قدس باید به منطقه ۲۳ تهران تبدیل شود که ما باید با تشکیل شورای شهر جدید این موضوع را پیگیری کنیم.
***اضافه کردن منطقه ای به تهران قرار است در دستور کار شما قرار بگیرد در نقطه مقابل این مساله چه برنامه برای پدیده شهر فروشی دارید؟
یکی از مشکلات بسیار بزرگ شهر تهران که اغلب از داوطلبان روی آن مانور افتاده‌اند شهر فروشی است. باید جلوی این اقدام گرفته شود شهر فروشی مثل خرید و فروش ماشین شده است. مشکل دیگر آلودگی هوای تهران است که شهردار قول داده بود اتوبوس هایی را وارد می کنند که یا با باتری کار کنند یا با برق که هوا را آلوده نمی کنند اما در نهایت گفتند به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم این اتوبوس ها را وارد کنیم. در اطراف تهران امکانات زیادی وجود دارد اما شهرداری و شورای شهر از آنها استفاده نکرده اند و حاضر هم نشدند برای صنایعی که تاثیر زیادی در آلودگی هوای تهران دارد فضای دیگری را در نظر بگیرند و با دادن یک سری امکانات و تسهیلات این مشکل را حل کنند.

میان امکانات شهری و فرهنگی در بالا و پایین شهر هیچ تناسبی وجود ندارد جمعیت جنوب شهر خیلی بیشتر است اما نکته این است که با یک پل جوادیه نمی توان گفت برای مردم جنوب شهر کاری کرده‌ایم.

پروانه خلاف طرح تفصیلی را پیگیری خواهم کرد
***یک موضوعی هم درباره طرح تفصیلی در شهرداری مطرح است که در برنامه سایر کاندیدای شورای شهر دیده نشده است. شما چه برنامه ای برای آن دارید؟
موضوع پروانه خلاف طرح تفصیلی که صادر نمی شود اهمیت زیادی دارد این طرح مربوط به بخش معماری است و پروانه هایی هستند که تحت هیچ شرایطی نباید صادر شوند. متاسفانه تاکنون در حد شعار به آن توجه شده و اقدامی صورت نگرفته است و همواره بزرگترین دغدغه در شهرسازی مربوط به همین موضوع است.
***در آخر هم بپردازیم به تقسیم امکانات رفاهی در شهر که توازنی میان شمال و جنوب شهر وجود ندارد. برنامه و راهکار شما برای کاهش این فاصله چیست؟
میان امکانات شهری و فرهنگی در بالا و پایین شهر هیچ تناسبی وجود ندارد جمعیت جنوب شهر خیلی بیشتر است اما نکته این است که با یک پل جوادیه نمی توان گفت برای مردم جنوب شهر کاری کرده‌ایم. سوال من از مدیران شهری این است که چرا پشت میز نشسته اند؟ چرا به ناحیه و مناطق سر نزدند این موضوعات را بررسی نکرده اند جلسات هفتگی یکشنبه و سه‌شنبه در شورای شهر که دردی از مردم این شهر دوا نمی‌کند باید مشکلات مناطق را از نزدیک ببینند و در صحن علنی مطرح کنند تا بتوانند راهکاری برای آن پیدا کنند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید