حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، شامگاه شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با هیثم بن طارق، سلطان عمان، ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: سابقه برادری دو ملت و پیشینه دوستی دو دولت آن‌قدر ریشه‌دار و مستحکم است که تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی هیچ‌گاه نتوانسته آن را تضعیف کند.

رئیس جمهور منتخب روابط دو کشور را همواره رو به گسترش توصیف کرد و افزود: با این وجود تعاملات تهران و مسقط با سطح قابل انتظار فاصله دارد لذا باید در اولین فرصت برنامه جامع گسترش روابط اقتصادی دو کشور زیر نظر کارشناسان دو طرف تنظیم شده و با تایید سران دو کشور اجرایی شود.

رئیسی، عمان را همسایه‌ای قابل اعتماد و شریکی ارزشمند برای ایران برشمرد و اظهار داشت:‌ با توجه به سطح اعتمادی که بین دو کشور وجود دارد، گسترش روابط در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هدفی کاملا در دسترس است.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: تعامل، گفت‌وگو، رایزنی و هم‌اندیشی با همسایگان در موضوعات و مسائل مهم منطقه، اولویت دیپلماسی دولت سیزدهم خواهد بود.

هیثم بن طارق سلطان عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک عید سعید قربان و نیز آرزوی موفقیت برای رئیسی، گفت: تردید ندارم که روابط بین ایران و عمان قوی باقی خواهد ماند و این روابط دوستانه و سازنده بر تمام تحولات منطقه تاثیر مثبت خواهد داشت.

سلطان عمان با قدردانی از موضع رئیسی درباره تعامل سازنده با همسایگان به عنوان اولویت سیاست خارجی دولت آینده جمهوری اسلامی ایران،‌ اضافه کرد: اعتماد سیاسی متقابل از مهمترین عوامل نزدیکی تهران و مسقط است و نزدیکی هرچه بیشتر روابط دو کشور در راستای تامین منافع کل منطقه را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید