سید احمد خاتمی شامگاه شنبه در یادواره شهدای طلاب شهرستان ابهر ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا اظهار داشت: زبان بشر هیچ‌گاه نمی‌تواند رشادت‌ها و زحمات شهدا را بیان کند و فقط خداست که می‌تواند اجر و پاداش شهدا را در نظر بگیرد؛ فرهنگ شهادت و عاشورا دقیقا همان فرهنگی است که بیگانگان از آن واهمه دارند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم به فرهنگ شهدا نزدیک شویم باید داستان کربلا را بدانیم؛ باید برای حسین بن علی (ع) اشک بریزیم و برایش مجالس عزا برپا کنیم؛ اشک ریختن به حسین(ع) می‌تواند ما را به فرهنگ شهدا نزدیک کند.

عضو شورای نگهبان در ادامه نقطه مقابل فرهنگ عاشورایی را ذلت‌پذیری توصیف کرد و افزود: ذلت‌پذیری ضد فرهنگ عاشورایی است؛ ذلت‌پذیری یعنی اینکه همه مسائل کشور را به مذاکره با آمریکا ربط دهند؛ حتی آب خوردن را به مذاکره با آمریکا ربط می‌دهند؛ این فرهنگ کاملا با فرهنگ شهادت متضاد است.

 خاتمی ادامه داد: رسانه‌ها و روزنامه‌های حامی آن‌ها مدعی شدند اگر مذاکرات انجام شود تحریم‌ها برداشته می‌شود و نفس راحتی می‌کشیم ولی پس از هشت سال دیدیم که نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه به مصیبت مردم افزوده شد. تردید نکنید که یکی از عوامل گرانی‌های افسارگسیخته در حال حاضر همین علت است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ مقابله با استکبار در همه عرصه‌ها اذعان کرد: اعتراف کنید که ناکام بودید و اعتراف کنید که این کار را خودتان کردید و اینقدر تقصیرها را گردن این و آن نیندازید؛ اگر با فرهنگ عاشورا همراه بودید و در عمل همراه مردم بودید قطعا با آسیب‌های امروز مواجه نبودیم.

حملات تند احمد خاتمی به روحانی و مذاکره‌کنندگان

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید