خشار نادی در گفت و گو با «نقد ولت» در باره اثرگذاری شاخصه مردمی بودن در شیوه و منش مدیران در سمت های مدیریتی کلان بر ایجاد و افزایش میزان اعتماد مردم به عملکرد و تصمیم گیری ‌های مسئولان اظهار کرد: مردم کشورمان همواره درک بالایی از جامعه و شناخت مسئولان ان دارند و به براین اساس  وقتی مسئولی را ببینند که با طبقات مختلف مردم انس گرفته و در کنارشان زندگی می کند، همچنین نگاه از بالا به افراد ندارد، به طور قطع این امر موجب حمایت مردم از چنین اشخاص و افزایش اعتماد به آنها خواهد شد. علاوه براین باید گفت صداقت اصل مهمی است که مدیران به ویژه در سمت های مدیریتی کلان باید به آن توجه ویژه داشته باشند. این در حالی است که متاسفانه مسئولان دولت تدبیر و امید صداقت نداشتند و نتوانستند اعتماد مردم را جلب کنند.
وی در ادامه دباره اینکه دولت های گذشته تا چه میزان مدیران کلان توانسته اند، اصل مهم مردمی بودن را در عملکرد خود اجرایی کنند نیز بیان کرد: در دولت های نهم و دهم، رئیس جمهور کوشید که با سفرهای استانی به مناطق محروم و رسیدگی به مشکلات آنها برای خود و دولتش پایگاه مردمی و ملی داشته باشد، زیرا که وی خود را خدمتگزار مردم و مردم را صاحب انقلاب می دانستند. همچنین به اطرافیان خود تاکید می کرد که تحت هیچ شرایطی مدیران نباید رفتار ارباب رعیتی با مردم داشته باشند. تاکید بر ساده زیستی مسئولان نیز اصل مهمی بود که در این دو دوره مدنظر قرار داشت، زیرا که این باور وجود داشت که همه توانایی های نظام و انقلاب باید درخدمت مردم باشد. 
این فعال سیاسی تصریح کرد: این در حالی بود که در دولت های پیش از آن شاهد بودیم، فاصله طبقاتی و اجتماعی با مردم زیاد شده بود. در این زمینه البته رئیس دولت یازدهم و دوازدهم همچنین اطرافیانش هم این رفتار را حرکتی پوپولیستی و عوام فریبی می دانستند به این ترتیب شاهد بودیم که فاصله آنها با مردم به شدت افزایش پیدا کرد. آنها خود را صاحب انقلاب می دانستند و هیچ اعتقادی به مردمی بودن نداشتند.
نادی درخصوص بارزترین بازتاب شیوه و رفتارهای مردمی از سوی مسئولان در کشور نیز گفت: به طور قطع پرهیز مسئولان از دنیا پرستی واشرافی گری، همچنین تلاش و اهتمام آنها در انجام وظایف محوله موجب همدلی بیشتر،احاد افراد جامعه در برخورد با مشکلات و ایمن سازی نظام از لغزش های داخلی و تسلط بیگانگان می شود.
وی با اشاره به پیامدهای منفی غیر مردمی بودن مسئولان اظهار کرد: تشریفات و تجملات بزرگترین آفت و آسیب داخلی برای نظام است. مسئولان باید به خوبی به این واقعیت واقف و آگاه باشند که دنیاگرایی و فاصله گرفتن آنها از مردم عادی باعث اختلاف طبقاتی، نارضایتی افراد و در نهایت فقدان مشروعیت و مقبولیت شان می شود.
این فعال سیاسی در پاسخ به این سئوال که پیشنهادتان در این زمینه به مدیران دولت سیزدهم چیست؟ بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که مسولان باید خود را خادم مردم بدانند. آیت الله سید ابراهیم رئیسی هم بارها بر مردمی بودن، از مردم شنیدن و در میان مردم بودن تاکید داشته است. وی وقتی که به ریاست قوه قضائیه منسوب شد، در اوج شیوع کرونا بارها به سفرهای استانی رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم و کارگران قرار گرفت. به نظر من هدف وی مبارزه با فساد، گفت و گوی صادقانه و بدون پیرایه سیاسی با مردم و ارائه مشکلات همچنین راه حل به مردم بوده و هست که به یاری خدا در این مسیر مانند گذشته موفق خواهند بود.
 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید